WITAMY NA NASZYM BLOGU

Zamieszczamy tu zarówno informacje na temat szkoleń, jak i ciekawostki ze świata marketingu farmaceutycznego.

Content Management

AMF content management

Content Management

Content marketing to Arcydzieło w procesie komunikacji z Internautami. Czytanie tekstów w Internecie jest dzisiaj już głównie swoistym przeglądaniem, skanowaniem treści. Z tradycyjnym czytaniem nie ma już nic wspólnego. Nie liczy się stylistyka czy estetyka języka treści – podstawą jest jego czytelność i użyteczność.

Trzy filary marketingu internetowego, w którym kluczowe znaczenie ma treść to:

  • Wyszukiwanie (searching), gdzie kluczową rolę odgrywa Google;
  • Strony www (portale, wortale, strony firmowe i produktowe), blogi;
  • Serwisy społecznościowe (otwarte fora dyskusyjne).

Celowo w kategorii serwisów społecznościowych nie jest wymieniony Facebook, czy Twitter. Są to portale, do których nie ma dostępu „zwykły Internauta” bez zalogowania się do nich. Ponadto wpisy wyrzucane przez „fejsbukowiczów” , czy „świerkaczy” nie są indeksowane przez wyszukiwarki.

Dwa kluczowe silniki współczesnego marketingu treści w sieci (Content Marketing) to:
• Użyteczne treści;
• Umożliwienie Internautom łatwego dotarcia do nich.

Zero Moment of Truth

Zerowy moment prawdy (Zero Moment Of Truth – ZMOT) to opisywany przez Google proces zakupowy, charakterystyczny dla współczesnego świata. Polega on na tym, że na każdym etapie podejmowania decyzji, Internauta szuka informacji lub je konsultuje poprzez Internet. Staje się przez to świadomym partnerem w dyskusji z lekarzem, a w aptece już tylko kupującym.

Zerowy Moment Prawdy

Przygotowanie użytecznej i łatwej do znalezienia treści, opublikowanie jej w Internecie, czyli kluczowe elementy procesu content management, pozwalają zdobyć przychylność Internauty i ułatwić mu podjęcie decyzji „zakupowej”.

Marketing treści (Content Marketing) to nie samo jej produkowanie i umieszczanie w sieci – to przede wszystkim sztuka zaspokojenia potrzeb klienta. Dlatego w procesie tworzenia treści uczestniczą nasi copywriterzy, webwriterzy, specjaliści od PR oraz współpracujący z nami lekarze, specjaliści, opiniotwórcy.

Edukacja Pacjentów

Wg badania Megapanel PBI firmy Gemius Internet to najczęstsze źródło informacji o zdrowiu. Kolejne wg popularności źródła to lekarze i farmaceuci. Liczba Internautów szukających internetowych treści medycznych ciągle wzrasta. Obecnie to ponad 93%. Coraz większy dostęp do Internetu związany z rozwojem urządzeń mobilnych pozwala przewidywać, że niebawem każdy pacjent podejmując decyzję o „samoleczeniu” będzie korzystał z usług „Dr Google”.

Rosnący trend wykorzystania Internetu do poszukania informacji o zdrowiu jest faktem, którego nie można pomijać w nowoczesnym procesie leczenia. Rezultatem tego jest rozpoznawanie wartościowych treści medycznych i umiejętne ich wykorzystywanie do podejmowania właściwych decyzji zdrowotnych. We współpracy z ośrodkami akademickimi popularyzujemy podstawowe zasady medycyny opartej na faktach (EBM – Evidence Based Medicine). Pomagamy również przy opracowaniu programów edukacyjnych skierowanych do konkretnych grup pacjentów, których celem jest lepsza współpraca na linii pacjent-lekarz. Wskazujemy jak ważna jest obecnie rola „Dr Google” jako lekarza pierwszego kontaktu.