Podstawowe pytania marketingowe

Podstawowe pytania marketingowe
Akademia Marketingu Farmaceutycznego prezentuje podstawowe pytania marketingowe jakie powinien sobie zadać każdy Product/Brand Manager przystępujący do tworzenia profesjonalnego planu marketingowego. Przedstawiona lista pytań to rodzaj przewodnika, za którym Product/Brand Manager powinien podążać w procesie tworzenia planu marketingowego.
- Jaka jest podstawowa definicja jakościowa oraz ilościowa Twojego rynku?
- Kim są Twoi klienci, która grupa klientów jest kluczową w zdefiniowanym przez Ciebie rynku?
- Jakie są obecnie przyzwyczajenia i zachowania Twoich potencjalnych klientów?
- Co powoduje, że Twoi potencjalni klienci zachowują się w taki a nie inny sposób?
- Jakie są metody działania Twojej konkurencji i dlaczego wybrała takie metody?
- Co powinno zdarzyć się, aby skłonić Twoich potencjalnych klientów do działania?
- Jak powinien być pozycjonowany Twój produkt na zdefiniowanym przez Ciebie rynku?
- Jakie aktywności offline i online powinny zostać zaplanowane i zrealizowane?
- Co powinno być mierzone, aby stwierdzić, że strategia działa zgodnie z planem?