WITAMY NA NASZYM BLOGU

Zamieszczamy tu zarówno informacje na temat szkoleń, jak i ciekawostki ze świata marketingu farmaceutycznego.

Podstawowe pytania marketingowe

Podstawowe pytania marketingowe

Podstawowe pytania marketingowe

Akademia Marketingu Farmaceutycznego prezentuje podstawowe pytania marketingowe jakie powinien sobie zadać każdy Product/Brand Manager przystępujący do tworzenia profesjonalnego planu marketingowego. Przedstawiona lista pytań to rodzaj przewodnika, za którym Product/Brand Manager powinien podążać w procesie tworzenia planu marketingowego.

 

 

  1. Jaka jest podstawowa definicja jakościowa oraz ilościowa Twojego rynku?
  2. Kim są Twoi klienci, która grupa klientów jest kluczową w zdefiniowanym przez Ciebie rynku?
  3. Jakie są obecnie przyzwyczajenia i zachowania Twoich potencjalnych klientów?
  4. Co powoduje, że Twoi potencjalni klienci zachowują się w taki a nie inny sposób?
  5. Jakie są metody działania Twojej konkurencji i dlaczego wybrała takie metody?
  6. Co powinno zdarzyć się, aby skłonić Twoich potencjalnych klientów do działania?
  7. Jak powinien być pozycjonowany Twój produkt na zdefiniowanym przez Ciebie rynku?
  8. Jakie aktywności offline i online powinny zostać zaplanowane i zrealizowane?
  9. Co powinno być mierzone, aby stwierdzić, że strategia działa zgodnie z planem?

 

Podstawowe pytania marketingowe