Akademia Marketingu – szkolenia marketingowe

Program szkoleniowy przeznaczony dla początkujących Brand Managerów

Akademia Marketingu to program szkoleniowy przeznaczony dla początkujących Product/Brand Managerów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem farmaceutycznym.

Celem Akademii jest poznanie podstawowych pojęć i zasad funkcjonowania marketingu w środowisku firm farmaceutycznych. Ponadto w trakcie szkolenia uczestnicy poznają wszystkie etapy procesu marketingowego – analiza, panowanie, implementacja, kontrola. Dzięki temu rozumieją proces tworzenia strategii marketingowej i jego kluczowe elementy. Warsztatowa forma prowadzonych zajęć pozwala na łatwe zdobywanie wiedzy oraz rozwój kompetencji marketingowych, a także uwspólnienie profesjonalnego języka marketingowego w ramach własnej organizacji.

Akademia Marketingu prowadzona jest dla grupy kilku (w przypadku jednej firmy) lub kilkunastu (w przypadku wielu firm) uczestników.

 

Akademia Marketingu obejmuje program szkoleniowy w obszarach:

  • Podstawy marketingu farmaceutycznego

    • Podstawowe pojęcia i procesy marketingu farmaceutycznego
    • Prawo farmaceutyczne
    • Strategie marketingowe na rynku farmaceutycznym
    • Formuła 4C w marketingu farmaceutycznym
    • Cykl życia produktu na rynku na rynku farmaceutycznym
    • Cel tworzenia planu marketingowego
    Total Comment: 0


  • Analiza Rynkowa

    • Zasady identyfikacji i definiowania rynku
    • Badania jakościowe i ilościowe
    • Zasady i przykłady analizy produktowej
    • Zasady i przykłady analizy konkurencji
    • Analiza SWOT
    • Identyfikacja kluczowych “uczestników” rynku
    • Zasady analizy potencjału i schematu leczenia pacjentów
    • Podróż pacjenta
    • Definiowanie grup potencjalnych klientów
    • Tworzenie profili klientów docelowych
    Total Comment: 0


  • Planowanie, implementacja i kontrola

    • Struktura idealnego planu marketingowego
    • Identyfikacja celów strategicznych
    • Zasady tworzenia planu taktycznego
    • Pozycjonowanie produktu
    • Marketing internetowy, zasada ZMOT
    • Marketing treści
    • Marketing i sprzedaż – zasady idealnej kooperacji
    • Zasady określania KPI
    Total Comment: 0


  • Dystrybucja

    • Główni uczestnicy kanałów dystrybucji na rynku farmaceutycznym
    • Zasady współpracy z dystrybutorami farmaceutycznymi
    • Hurtownie, apteki i sieci apteczne
    • Systemy rabatowe
    Total Comment: 0


Load More

W ramach szkolenia odbywają się 3 jednodniowe spotkania rozłożone w czasie, tak aby uczestnicy mieli możliwość w praktyce wypróbowania nowo zdobytych kompetencji, a następnie podzielenia się nimi podczas kolejnego spotkania.

W przypadku szkolenia organizowanego dla Product/Brand Managerów jednej firmy istnieje możliwość poszerzenia programu szkolenia o follow up, w ramach którego Product/Brand Managerowie przygotowują zarys planu marketingowego na podstawie uzgodnionego podczas szkolenia wzoru. Ten element szkolenia pozwala na wstępną weryfikację zdobytej wiedzy oraz mobilizuje uczestników Akademii do bardziej czynnego udziału w szkoleniu.

Każdy uczestnik Akademii otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia oraz indywidualną zniżkę na dalsze szkolenia w zakresie marketingu.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub otrzymać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb zadzwoń lub skontaktuj się poprzez

formularz kontaktowy