Szkolenia marketingowe – Akademia Marketingu

Program szkoleniowy przeznaczony dla początkujących Brand Managerów

Akademia Marketingu to szkolenia marketingowe przeznaczone dla początkujących Product/Brand Managerów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem farmaceutycznym.

Celem Akademii jest poznanie podstawowych pojęć i zasad funkcjonowania marketingu w środowisku firm farmaceutycznych. Ponadto w trakcie szkolenia uczestnicy poznają wszystkie etapy procesu marketingowego – analiza, panowanie, implementacja, kontrola. Dzięki temu rozumieją proces tworzenia strategii marketingowej i jego kluczowe elementy. Warsztatowa forma prowadzonych zajęć pozwala na łatwe zdobywanie wiedzy oraz rozwój kompetencji marketingowych, a także uwspólnienie profesjonalnego języka marketingowego w ramach własnej organizacji.

Akademia Marketingu prowadzona jest dla grupy kilku (w przypadku jednej firmy) lub kilkunastu (w przypadku wielu firm) uczestników.

W przypadku szkolenia zamkniętego program układany jest zawsze pod konkretne potrzeby uczestnika/uczestników i organizacji.

 

Akademia Marketingu obejmuje program szkoleniowy w obszarach:

  • Podstawy marketingu farmaceutycznego

    • Co to jest marketing, czym zajmuje się marketing
    • Ewolucja koncepcji marketingu na świecie
    • Od Marketingu 4P do marketingu 4.0
    • Kluczowe elementy marketingu 4.0
    • F-factor
    • Klienci – nowe aktywne medium w komunikacji
    • Piramida Maslowa
    • Digital marketing
    • Zasada ZMOT
    • Content marketing w branży medycznej
    • Wizja, misja, strategia, cel
    • APIC (analiza, planowanie, implementacja, kontrola)
    Total Comment: 0


  • Elementy analizy marketingowej

    • Cel tworzenia planu marketingowego
    • Zasady identyfikacji i definiowania rynku
    • Badania jakościowe i ilościowe
    • Określanie potencjału rynku
    • Kluczowi interesariusze rynku
    • Buying process & patient flow
    • Segmentacja & market map
    • Profile klientów
    • Potencjał & targeting
    • Cykl życia produktu
    • Analiza SWOT
    • Drabina korzyści
    • Pozycjonowanie
    • Analiza konkurencji
    Total Comment: 0


  • Elementy planowania marketingowego

    • Identyfikacja celów strategicznych
    • Key message
    • Marketing-mix
    • Kluczowe aktywności
    • Identyfikacja kluczowych problemów
    • Szanse i zagrożenia
    • Plan taktyczny
    • Budżet
    • Harmonogram
    • Zasady określania KPI
    Total Comment: 0


  • Elementy implementacji i kontroli

    • Marketing i Sprzedaż – zasady idealnej kooperacji
    • ”Manpower promotion”
    • ”Non-manpower promotion”
    • Digital marketing
    • Ocena realizacji projektów
    • KPI
    • Badania rynku
    Total Comment: 0


Load More

W ramach szkolenia odbywają się 3 lub 4 jednodniowe spotkania rozłożone w czasie, tak aby uczestnicy mieli możliwość w praktyce wypróbowania nowo zdobytych kompetencji, a następnie podzielenia się nimi podczas kolejnego spotkania.

W przypadku szkolenia organizowanego dla Product/Brand Managerów jednej firmy istnieje możliwość poszerzenia programu szkolenia o follow up, w ramach którego Product/Brand Managerowie przygotowują zarys planu marketingowego na podstawie uzgodnionego podczas szkolenia wzoru. Ten element szkolenia pozwala na wstępną weryfikację zdobytej wiedzy oraz mobilizuje uczestników Akademii do bardziej czynnego udziału w szkoleniu.

Każdy uczestnik Akademii otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia oraz indywidualną zniżkę na dalsze szkolenia w zakresie marketingu w ramach Akademii Marketingu Farmaceutycznego.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub otrzymać ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb zadzwoń lub skontaktuj się poprzez

formularz kontaktowy