Cele planu marketingowego

Cele planu marketingowego
Podstawowe cele planu marketingowego to zrozumienie otaczającej nas rzeczywistości (analiza), zaplanowanie sposobów ingerencji w tą rzeczywistość (planowanie), opisanie metod jej realizacji (implementacja) oraz określenie sposób mierzenia jej efektów (kontrola), które stanowią pierwszy etap kolejnego procesu analizy.
- Zrozumienie sposobu patrzenia potencjalnych klientów na otaczającą rzeczywistość.
- Zrozumienie potrzeb oraz zachowań wybranych grup odbiorców.
- Zrozumienie swojej konkurencji, metod, narzędzi oraz celów jej działania.
- Zdefiniowanie i rozumienie unikalnej wartości produktu dla wybranych grup odbiorców.
- Stworzenie szczegółowego planu rozwoju produktu w zdefiniowanym okresie czasu.
- Szczegółowe zaplanowanie konkretnych działań mających na celu rozwój produktu.
- Stworzenie planu kształtowania opinii i poglądów wybranych grup klientów.
- Zaplanowanie procesu oraz sposobów egzekwowania realizacji działań.
- Zaplanowanie sposobów mierzenia wyników i sposobów ich dalszego wykorzystania.