WITAMY NA NASZYM BLOGU

Zamieszczamy tu zarówno informacje na temat szkoleń, jak i ciekawostki ze świata marketingu farmaceutycznego.

Wrz
25

Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu

Posted 25 września 2017 by
Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu

Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu

AMF wspólnie z Artur Raba Academy przedstawiają nową propozycję szkoleniową: “Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu” – szkolenie z zakresu marketingu farmaceutycznego połączonego z elementami sprzedaży, którego celem jest usprawnienia współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży, wzajemne zrozumienie potrzeb i obowiązków biznesowych obydwu działów.

W czerwcu b.r. mieliśmy okazję zainicjować nowy program szkoleniowy pod nazwą “Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu”. Celem programu jest wprowadzenie osób zajmujących się sprzedażą w świat marketingu i uzyskanie większej synergii wynikającej ze wzajemnej współpracy obydwu działów.

Szkolenie stanowi formę warsztatów, w której czynną rolę odgrywają pracownicy działów sprzedaży i marketingu. W trakcie szkolenia przekazana zostaje praktyczna wiedza, która wymagana jest w ich codziennej pracy.

Cel szkolenia “Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu”:

  • Rozwój szerszej perspektywy biznesowej.
  • Zrozumienie przez uczestników roli i znaczenia marketingu w nowoczesnej organizacji.
  • Uświadomienie uczestnikom zadań współczesnego marketingu.
  • Zrozumienie mechanizmów i procesów marketingowych.
  • Wzrost synergii pomiędzy sprzedażą a marketingiem.

Przykładowy program szkolenia:

Marketing a sprzedaż

  • Jakie są podstawowe źródła napięć między marketingiem i sprzedażą?
  • Dlaczego cele sprzedaży i marketingu często mają tendencje do rozjeżdżania się?
  • Jakie są zadania Marketingu a jakie są zadania Sprzedaży?
  • Najczęstsze grzechy popełniane przez Marketing i Sprzedaż
  • Czy Sprzedaż i Marketing rzeczywiście różni tak wiele?

Analiza marketingowa i wnioski sprzedażowe

  • Od czego to wszystko zacząć?
  • Cechy analizy
  • Analiza czynników zewnętrznych i wewnętrznych
  • Konsekwencje uzyskanych odpowiedzi

Segmentacja rynku

  • Po co definiować segmenty klientów?
  • Znaczenie kryteriów segmentacji
  • Rodzaje segmentacji
  • Strategie i komunikacja dopasowana do poszczególnych segmentów

Strategie marketingowo-sprzedażowe

  • Fazy rozwoju rynku
  • Strategie Marketingowe w fazie wprowadzenia
  • Strategie Marketingowe w fazie wzrostu
  • Strategie Marketingowe w fazie dojrzałości
  • Strategie Marketingowe w fazie wyjścia

Szkolenie dedykowane jest zespołowi przedstawicieli sprzedaży (Przedstawiciele Medyczni / Handlowi, Key account Managerowie) i marketingu (Product / Brand Managerowie). Ponadto w szkoleniu mogą uczestniczyć przedstawiciele innych działów ściśle wspierających działania sprzedażowe.

Program szkolenia realizowany jest w niezwykle atrakcyjny dla uczestników sposób. Uczestnicy zaangażowani są od samego początku spotkania poznając różne modele marketingowe i wypracowując swoje własne rozwiązania. Krótkie wykłady tematyczne przeplatane są prezentacjami i quizami utrwalającymi poznaną wiedzę.

“Marketing w sprzedaży czy sprzedaż marketingu” został przygotowany i jest prowadzony wspólnie z Artur Raba Academy (www.arturraba.com).