Strategia długoterminowa – praktyczne warsztaty poświecone budowaniu strategii

Budowanie strategii długoterminowej
Uruchomiliśmy nowy program szkoleniowy poświęcony procesowi budowania strategii długoterminowych (“long-range strategic planning”) w ramach procesu planowania marketingowego. Strategia długoterminowa to kluczowy proces planowania dedykowany zaawansowanym Brand Managerom firm farmaceutycznych i medycznych, którzy są odpowiedzialni za całościowe zarządzanie marką.
Budowanie strategii długoterminowych to proces, w którym liderzy organizacji, Product/Brand Managerowie określają jak powinno wyglądać postrzeganie produktu/grupy produktów/organizacji pod koniec określonego okresu – zwykle po trzech – pięciu latach. Następnie wykorzystują tą wizję do ustalenia długoterminowych celów i założeń, które opisują odpowiadając na podstawowe pytanie – co organizacja chce osiągnąć? Planowanie długoterminowe przewiduje warunki i realia, w których znajdzie się produkt/produkty/organizacja oraz ich otoczenie za kilka lat.
Innymi słowy, liderzy organizacji, Product/Brand Managerowie opracowują wizję przyszłości i określają niezbędne priorytety, procedury i operacje (strategie) w celu osiągnięcia tej wizji. Wyznaczają mierzalne cele, które są realistyczne i osiągalne, ale także stanowią wyzwanie (cele SMART). Zatem planowanie strategii długoterminowych polega na wyznaczeniu kursu, a następnie dostosowaniu tego kursu do możliwości organizacji o otaczającego jej otoczenia.
Przykładowy ramowy program warsztatów:
Wprowadzenie
- czyli jak rozumiemy podstawowe pojęcia z zakresu tworzenia strategii długoterminowych.
Wizja firmy/produktu
- czyli jak widzimy naszą organizację/produkt w przyszłości.
Misja firmy/pracowników
- czyli nasze credo, filozofia działania.
Analiza Wartości Organizacyjnych
- czyli nasze wartości – jak chcemy pracować i zwyciężać.
Krytyczne czynniki sukcesu
- czyli co nas napędza, a co nas hamuje („drivers & barriers”)?
Cele długoterminowe
- czyli gdzie chcemy być i co chcemy osiągnąć.
Strategie długoterminowe
- czyli jak i dlaczego chcemy osiągnąć nasze cele długoterminowe.
Plan taktyczny
- czyli co przybliży nas do sięgnięcia wyznaczonych celów.
KPI (Key Performance Indicator)
- czyli jakie są zasady mierzenia postępów realizacji planów.
Kalendarz taktyczny
- czyli urzeczywistnianie strategii w czasie.
Pierwsza odsłona nowego programu szkoleniowego zakończyła się olbrzymim sukcesem. W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele europejskich oddziałów jednej z międzynarodowych firm medycznych zaopatrujących szpitale w profesjonalne rozwiązania w zakresie opieki nad osobami o ograniczonej sprawności ruchowej.